SELAMAT DATANG KE BLOG Artwork Mohd Amir... Kepada kawan-kawan yang sudah lihat Blog ini, silalah Follow Blog saya ini dan Comment di ruang chat disebelah kanan...


Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia...

-Nama : Mohd Amir Bin Adam

-Tempat Lahir : Hospital Besar Kuala Lumpur
-Bersekolah di SK Seksyen 17, Shah Alam(2000-2005) & SMK Banting(2006-2010)
-Cita-cita : Menjadi seorg Grapic Designer & Photography yg berjaya
-Hobi : Chatting, jalan2, Design, Mendaki Gunung, Wall Climbing, dan byk lagi..
-Saya mempunyai Pengalaman Bekerja di Syarikat Eraine Creative, Saya bekerja disana sebagai Graphic Designer..
-Saya jenis yg suke berkawan, klu kowg nk berkwn dgn sy... add lah "Facebook" sy ok...
-Selain itu juga klu kowg ad bloger, jgn lupe "follow" sy ye dan cmment di ruang chat yg sy sediakan dibawah...
-Kalau kowg ad soalan dan ap sahaja, sila lah tulis di ruang chat dibawah atau pon chatting dgn sy di chat "Facebook"... segala soalan anda akn sy jawab di ruang "Home" blog sy... Sekian... :)

Portfolio Saya

Jangan lupe comment di ruang chat sebelah kanan ye...TQ.. :)

Apa pendapat anda tentang Blog Saya ini??

Saturday, February 12, 2011

Sejak bila sy mula minat jd Graphic Designer??

emmm... sy mula minat dari form3 sewaktu umo sy 15thun lagi... mula2 sy x suke pd design2 nie, selepas sy tgok pakcik sy membuat design tentang Cerita MOMOK The Movie... dari situlah sy mula minat dan pelajari dari nyer pd hujung bulan 12 semasa cuti sekolah... sy dpt belajar sikit sahaja... semasa itu sy belajar mengunakan Adobe Photoshop... Bg sy, sy dpt blajar dgn cpt dan mahir dlm beberapa hr sahaja... selepas sy melangkah Form4... sy sudah kurang sikit membuat design sbb masa itu computer sy rosak dan x dpt digunakan... Pada umo sy 17thun sewaktu sy Form5... ayah sy telah membetulkan semula computer sy... dan sy cube mempelajari semula membuat design dengan sendiri... kadang2 klu sy nk belajar bnda yg baru, sy selalu merujuk pd Youtube dan Search tentang cara2 nk edit mengunakan Adobe Photoshop... dalam pertengahan thun 2010... saya mencube mempelajari Adobe Illustrator(Ai)... pd mulanye mmg susah sgt sy membuat design... sy belajar Ai ini dalam masa sebulan dan sy sudah mahir sy try membuat design Button Badge Kelas sy... selain itu jugak, sy pergi utk membuat tempahan Button Badge kelas sy di Kedai Eraine Creative... Abg disana mula minat dgn design sy... abg itu ambil sy utk menjd Ejen... Dari situ sy mula berjinak2 utk membuat design ... sy mendpt byk tempahan Button Badge dr bdk2 sklh SMK Banting... dr situ br sy thu, Graphic Design klu kite rajin, bole mendatangkn kewangan... Sekian..





0 comments:

Post a Comment

Sila Daftar Sini Bagi Sesiapa yg Sudah bukak Blog ini.. :)

Name:
Email Address:

Click here to put a form like this on your site.